1/0

Δημοσθένης Κοκκινίδης

Γεννήθηκε το 1929 στον Πειραιά. Εγκατέλειψε τις σπουδές του στην Α.Σ.Ο.Ε.Ε. (1950- 1952) και φοίτησε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών με καθηγητές το Γιάννη Μόραλη και το Σπύρο Παπαλουκά (1952- 1958). Από το 1959 έως το 1961 ήταν υπεύθυνος του καλλιτεχνικού τμήματος του Ελληνικού Οργανισμού Χειροτεχνίας. Το 1961 συμμετείχε στην ίδρυση της Ομάδας Τέχνη Α' πρωτοστατώντας στις δραστηριότητές της, έως τη χρονιά διάλυσής της, το 1967. Το 1972 έλαβε υποτροφία του Ιδρύματος Ford. Το 1974 έγινε μέλος της "Ομάδας για την Επικοινωνία και την Εκπαίδευση στην Τέχνη". Το 1976 εξελέγη τακτικός καθηγητής στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών στην έδρα της Zωγραφικής, όπου δίδαξε έως το 1997, ενώ κατά τα έτη 1980-1982 διετέλεσε πρύτανης της Σχολής. Έχει παρουσιάσει έργα του σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις και έχει δημοσιεύσει μελέτες, σχετικά με θεωρητικά ζητήματα της τέχνης. Το 1990 το Μακεδονικό Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης οργάνωσε αναδρομική έκθεση του έργου του. Χρωματικές αξίες, ελλειπτικό μορφοπλαστικό λεξιλόγιο και αποσπασματικότητα διακρίνουν τη ζωγραφική του, που κινείται στην κατεύθυνση του Αφαιρετικού Εξπρεσιονισμού.

He was born in 1929 in Piraeus. He gave up his studies at the University School of Economics and Commercial Science (1950-1952) and enrolled at the Athens School of Fine Arts under professors Yannis Moralis and Spyros Papaloukas (1952-1958). From 1959 to 1961 he was head of the artistic division of the Greek Organization of Handicrafts. In 1961 he participated in the founding of Art Group A, and was in the forefront of its activities until its disbanding in 1967. In 1972 he received a grant from the Ford Foundation. In 1974 he became a member of the Group for Communication and Education in Art. In 1976 he was elected full professor at the Athens School of Fine Arts to the Chair of Painting, where he taught until 1997, while from 1980 to 1982 he was rector of the School. He has presented his works in solo and group exhibitions, and has also published studies concerned with theoretical questions in

art. In 1990, the Macedonian Center of Contemporary Art organized a retrospective exhibition of his artistic work. Color values, elliptic morph plastic vocabulary and fragmentariness are the distinguishing features of his painting, which has a good deal in common with abstract expressionism.

Dimosthenis Kokkinidis